27 Nov 2012

Kata-Kata Emas Dr.Mahathir Mohamed

Umum mengetahui bahawa Bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr.Mahathir Mohamed adalah pakar ekonomi dunia.Apa kata-kata Tun mempunyai maksud berdasarkan kepada pengalaman Tun menjadi Perdana Menteri Malaysia selama 20 tahun.

Tun Dr.Mahathir Mohamed


"Saya mempromosikan perdagangan emas untuk disimpan kerana nilai wang akan menyusut sedangkan nilai emas tidak, jadi kita perlu membeli emas kerana ia amat penting," katanya selepas menyampaikan ucaptama di Persidangan Riba Dunia.

"Dinar emas seharusnya digunakan untuk perdagangan antarabangsa dan bukannya penggunaan domestik, tetapi di Kelantan mereka keluarkan dinar emas sendiri dan ini menyukarkan urusniaga harian," jelasnya.

Bagi Kami Dinar Emas boleh digunakan di peringkat domestik asalkan mendapat persetujuan antara Kerajaan Pusat & Kerajaan Negeri.Ini disebabkan di zaman dahulu matawang adalah Dirham & Dinar Emas..

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Minda Emas Network tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui blog ini. Ia mungkin pandangan peribadi pengunjung dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengunjung.Terima Kasih dengan komen anda.

Pages