5 Jul 2012

Kepentingan Simpan Emas Atau Simpan Wang

Sabda Nabi Muhammad S.A.W:- 'Satu masa akan sampai kepada manusia di mana tidak ada apa lagi yang berguna tinggal, kecuali Dinar(Emas) dan Dirham(Perak)' 


Kebanyakan dari kita sekarang ini lebih suka menyimpan wang di bank ataupun menyimpan di dalam saham amanah seperti ASB dan sebagainya.Sekarang kalau ke bank mesti ada pegawai yang offer suruh buat pinjaman ASB.

Pelaburan saham amanah juga dianggap memberi keuntungan yang lumayan dan dijamin oleh kerajaan.Persoalannya di sini tidakkah kita sedar yang nilai wang kita hari ini makin susut nilai.Adakah anda yakin Rm500k hari ini anda dapat beli rumah Banglo pada tahun 2020.?

Sedar atau tidak wang yg kita simpan dan gunakan ini semakin susut nilainya. Bagi mereka yang selalu ke pasar mungkin terasa kecilnya nilai wang kita jika diukur dengan jumlah barangan yang dibeli.


Percayalah simpan 2 kilo Emas ANDA mampu beli rumah banglo pada tahun 2020 !
Dengan menyimpan emas fizikal sama ada barang kemas atau goldbar anda bukan sahaja mendapat faedah daripada kenaikan harga emas tetapi anda juga berpeluang menambah pendapatan bulanan. 


DIVIDEN DAN BONUS ASB DARI TAHUN 1991 HINGGA 2008



Harga Emas Dari Tahun 2002 hingga 2012

Dengan melihat carta di atas anda boleh membuat analisa dan pilihan simpanan yang manakah lebih menguntungkan... 


MULAKAN SIMPANAN EMAS ANDA SEKARANG. 
SIMPANAN EMAS MENJAMIN MASA DEPAN.





                                               Hubungi saya untuk menempah emas.                                                  Muhamad Faizal Bin Anuar (ad3299)                                                  019-6401493 / 011-18341410                                                  mindaemasgcp@gmail.com                                 Atau melalui Fan FB  http://www.facebook.com/mindaemasgcp
                       Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Minda Emas Network tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui blog ini. Ia mungkin pandangan peribadi pengunjung dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengunjung.Terima Kasih dengan komen anda.

Pages