6 Sept 2012

Pelaburan Emas Jangan Sampai Tergadai

Mengikut rekod,Purata kenaikan harga emas sepanjang 5 tahun adalah melebihi 200%.Trend ini menyebabkan ramai yang mempelbagaikan portfolio pelaburan dengan melabur dalam bentuk jongkong Emas dan Barang Kemas.

Antara faktor kenaikan harga Emas adalah kerana ia merupakan galian yang tidak boleh dicipta dan diperbaharui.Oleh sebab itu harganya akan senantiasa naik dan meningkat berdasarkan permintaan yang tinggi terhadap Emas.


Selain hartanah,saham amanah,simpanan di bank dan pelbagai lagi skim pelaburan yang ditawarkan oleh institusi kewangan, emas merupakan satu lagi medium pelaburan yang memberi pulangan lumayan kepada para pelabur.Ini kerana :

> Emas adalah pelindung nilai yang kalis inflasi.
> Aset mudah ditunaikan dan laku di seluruh dunia.
> Negara di dunia menjadikan Emas sebagai rezab simpanan mereka
> Amerika merupakan penyimpan emas terbesar dunia.
Ini menunjukkan bahawa emas merupakan penyimpan nilai terunggul berbanding simpan wang kertas yang saban tahun menyusut nilainya.Di sini Minda Emas menyarankan agar anda berhati-hati dengan pelbagai skim pelaburan emas berunsur skim cepat kaya atau menjanjikan pulangan lumayan setiap bulan.Anda boleh merujuk senarai syarikat yang telah disenarai hitamkan dan telah dibekukan di www.bnm.gov.my atau www.sc.com.my

Amatlah digalakkan oleh Pihak kami agar pelabur atau bakal pelabur mendalami ilmu tentang emas sebelum membuat keputusan untuk melabur dalam emas.

Artikel ini turut tersiar dalam Akhbar Sinar Harian 5 September 2012 di seluruh Malaysia.

Info tentang GoldCrest Pavilion ( GCP )


GCP ditubuhkan oleh sepasang suami isteri iaitu Shamsul Anuar Bin Md Ali dan Norliza Bt Ngatiman bertujuan mengalakkan Bumiputra Muslim membeli Emas dengan harga rendah, menyimpan seterusnya menjalankan perniagaan emas.

GCP tidak menjalankan sebarang skim pelaburan emas yang menjanjikan pulangan bulanan.Sekiranya ada pihak yang mengaku sebagai pengedar dan menawarkan skim pelaburan emas berganda atau sebarang pelaburan yang menjanjikan pulangan bulanan lumayan sila email beserta bukti ke admin@gcp.com.my atau hubungi line GCP 1700 81 7969

BERMINAT INGIN TAHU LEBIH LANJUT ?

Hubungi Faizal 019-6401493 atau email ke mindaemasgcp@gmail.com

Gold Bar 1gram GCP adalah barang terhangat Kami dan menjadi simpanan setiap bulan kepada pelanggan tegar kami.Anda bila lagi jika tidak bermula dari SEKARANG


3 comments:

Muaz Faris said...

pelaburan emas mmg sgt menguntungkan.

Shack said...

pelaburan emas jika kena cara dan strateginya memang menguntungkan

Unknown said...

betul tu yang penting kita mesti ada Ilmu dulu baru sahut cabaran tu..semua kena ada ilmu

Post a Comment

PERINGATAN: Minda Emas Network tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui blog ini. Ia mungkin pandangan peribadi pengunjung dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengunjung.Terima Kasih dengan komen anda.

Pages