30 Jul 2012

Dinar Emas Kerajaan Islam Dijumpai

Pasukan Penyelidik dari Universiti Tel Aviv telah menemui peninggalan Kerajaan Islam yang lalu.Ia merupakan Dinar Emas di dalam periuk ditemui tertanam di Istana Crusader Arsur ( Apollonia ).Kubu ini terletak di antara pelabuhan Purba Jaffa dan Caesarea digunakan sejak 1241 hingga ke masa kemusnahan dalam 1265.


Khazanah tersebut terdiri daripada 108 Syiling Emas kebanyakannya Dinar bertarikh Era Fatimid ( sekitar 900 - 1000 AD ).

Syiling tersebut mengandungi banyak seperti nama-nama Sultan dan Doa termasuk tarikh dan nama pembuat yang menunjukkan asal tempat duit syiling tersebut di kilangkan

Sumber : New York Daily News

Ini menunjukkan Dinar Emas telah digunakan sebagai sistem kewangan beribu tahun dahulu semasa Kerajaan Islam memerintah.Kita tidak perlu meragui yang Dinar Emas ini tidak laku di masa sekarang kerana sejarah telah membuktikan Kerajaan Islam sendiri menggunakan emas.

Mulakan simpanan Emas ANDA dari sekarang.
Sekarang Dinar Emas boleh dijadikan sebagai Mas Kahwin di dalam Perkahwinan

Tak tahu di mana ingin mencari DINAR EMAS.GCP jawapannya.
Sila hubungi utk pertanyaan dan tempahan

MUHAMAD FAIZAL BIN ANUAR (AD3299)
019-6401493 / 011-18341410
mindaemasgcp@gmail.com
www.facebook.com/mindaemasgcp

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Minda Emas Network tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui blog ini. Ia mungkin pandangan peribadi pengunjung dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengunjung.Terima Kasih dengan komen anda.

Pages