25 May 2012

Kenapa Emas ?

Assalammualaikum,


Kenapa Emas ? Kenapa bukan jual barang IT ke jual produk kesihatan ke.Perkara ini dah bermain di fikiran saya sudah lama.Akhirnya tanggal 9 Mei 2012 saya mendaftar menjadi Dealer GoldCrest Pavilon (GCP).Sebenarnya sudah lama abang saya menyuruh menjadi dealer Emas tapi masa itu tidak tahu tentang kepentingan emas untuk masa depan.Buat endah tak endah je.Hanya tahu simpan duit di ASB.Mentaliti kita kebanyakkan macam tu telah disogokkan dengan mata wang kapitalis sekian lamanya.Anda SILAP.

GoldCrest Pavilon Bandar Baru Nilai,Nilai

Emas adalah pelindung nilai yg terbaik. Lindungi diri anda dan generasi pewaris anda dari kesusutan nilai matawang dan kenaikan kadar inflasi yg akan menyebabkan wang simpanan anda menyusut nilai.Kerana Rasulullah telah bersabda ; 

'Akan tiba suatu zaman, tiada yg lebih berharga kecuali emas dan perak'. 

Anda pasti pernah menyimpan duit syiling di dalam tabung.Apa sebab & matlamat anda lakukan itu. Salah satunya digunakan apabila kecemasan.Dan simpanan secara kasarnya boleh dibahagiakan kepada 3.
  • Kecemasan
  • Jangka panjang
  • Pelaburan
                               'Orang yg bijak pasti ada menyimpan emas dan perak'

Goldbar Keluaran GCP

Majoriti orang kaya yang menyimpan emas ini adalah orang bukan Islam. Dan tahukah anda, orang Yahudi antara golongan yg mempunyai sejumlah emas yg terbanyak di dunia.Sebenarnya Rezab emas oleh Amerika Syarikat antara yang terbanyak di dunia.Kenapa begitu ? sebab negara USA tahu tentang kepentingan emas berbanding sistem mata wang kertas.Namun begitu, dengan jumlah berat emas yg kecil seperti Dinar yang ada sekarang, Emas dapat di perluaskan pemilikannya bukan hanya pada orang kaya.Oleh sebab itu GCP mengeluarkan emas mampu milik iaitu Goldbar 1gram.GCP peneraju emas mampu milik.

Sudah ada institusi2 bank seperti AgroBank dan Bank Rakyat yang menawarkan sistem Ar-Rahnu, iaitu sistem pajak gadai Islam. Apa yg anda perlu buat ialah memajak emas simpanan anda untuk membuat pinjaman maximum 75% (bergantung kepada institusi). Teknik penyimpanan emas yg betul ialah anda tidak menjualnya, tetapi menggadainya dahulu sebab dengan menggadai, emas itu anda tidak hilang. Apa yg anda perlu buat selepas itu ialah berusaha mencari wang semua untuk menebus kembali emas tersebut.Saya pun masih di dalam proses untuk belajar tentang selok belok emas ini.






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Jika anda belum mempunyai emas, anda boleh beli dari saya.Saya kini seorang dealer sah GCP.
Anda boleh ke website http://www.gcp.com.my/ untuk melihat profile syarikat emas GCP.

                                                Hubungi saya untuk menempah emas.
                                                 Muhamad Faizal Bin Anuar (ad3299)
                                             019-6401493 / 011-18341410
                                                 mindaemasgcp@gmail.com
                                Atau melalui Fan FB  http://www.facebook.com/mindaemasgcp

                       Jika anda sudah punyai emas, boleh tambah lagi dari semasa ke semasa

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

PERINGATAN: Minda Emas Network tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui blog ini. Ia mungkin pandangan peribadi pengunjung dan tidak semestinya menggambarkan pendirian Admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pengunjung.Terima Kasih dengan komen anda.

Pages